dinsdag 26 maart 2013

Gastvrouw


Vandaag ben ik gastvrouw en ontvang ik een groep Amerikanen die hier een cruise komen maken ... hier in Enkhuizen mogen ze een bezoek brengen aan de lokale bevolking ... het is de bedoeling dat je als gastvrouw je gasten iets typische Hollands voorzet ... hier krijgen ze koffie/thee ... krentenmik ... stroopwafels ... mergpijpjes ... kaneel koekjes ... kaneelbonken ... dropjes ... en een advocaatje met slagroom ... ze komen
hier ook voor de keukenhof die door het koude weer nog lang niet op kleur is ... hier in de tuin staat ook nog geen tulp in bloei ... gelukkig staat mijn bos uit de vorige post er nog mooi bij dan kunnen ze evengoed genieten van de tulpen ... na afloop geef ik ze meestal een kleinigheidje mee .... en dat ziet er zo uit ...
Mijn kaartje een gesneden molentje/hartje of grachtenpandje en een handje dropjes ... dat wordt altijd zeer op prijs gesteld en ik krijg dan ook vaak naderhand nog post / mail / foto's of zelfs een pakketje met iets leuks erin  .... altijd gezellig vind ik het ... ik krijg dit jaar 5 x een groep ....

Groetsssssssssssss vanuit een zonnig en fris Enkie .... Gerd@

5 opmerkingen:

  1. Oh Gerda wat leuk zeg! Jij lijkt me een geweldige gastvrouw, wat een super leuk initiatief. Zo krijgen ze een kijkje in een Hollands huisje/keuken. Woon je ook echt in zo'n typisch Enkhuizer huis??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe was het met de Amerikaantjes ? Hadden ze het nog koud ? X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg om je deur open te zetten en buitenlanders kennis te laten maken met de nederlandse lekkernijen. Zo te horen krijgen ze heel wat te proeven. Hopelijk zijn die mensen niet misselijk geworden van al dat lekkers haha.
    En het is zeker leuk als je naderhand nog iets van hen hoort als teken van waardering.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg! ennuh dat lekkers ziet er super uit dat heeft vast heerlijk gesmaakt!
    fijne paasdagen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat klinkt dat gezellig! Leuk dat iedereen een aandenken mee naar huis krijgt.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen